Tregjet në Tiranë në kushte skandaloze


 

Dionis Xhafa, “Sot”

Tregjet në Tiranë janë në kushte skandaloze. Shitet e blihet në pikun e ditës, në mes të katër rrugëve, duke zënë trotuare dhe rrugë, por duke rrezikuar rëndë dhe shëndetin e qytetarëve. Një situatë e tillë është së paku në disa tregje të kryeqytetit. Ne bëmë një verifikim të tregjeve kryesore në kryeqytet dhe hasëm tregje ushqimorë jashtë çdo lloj kushti higjenik dhe që në mes të një pluhuri dhe llahtarie të zhurmës, serviren për t’u shitur. Për të parë më nga afër gjendjen ishim në tregun pranë zonës së “Xhamllikut”, në tregun e “Rrugës Bardhyl”, në tregun e “Pazarit të Ri”, si dhe në tregun ambulant dhe të improvizuar në “Rrugën e Kavajës”. Kështu, në tregun e “Xhamllikut”, situata është vërtetë e rëndë. Aty shitet në trotuare, aty ku kalojnë qytetarë për çdo ditë dhe duket se askush nuk është i shqetësuar për këtë situatë. Edhe pse shet në kushte jashtëzakonisht të papërshtatshme dhe aspak të volitshme për një treg, një nga tregtarët shprehet se nuk është faji i tij dhe se bashkia nuk ka marrë masa lidhur me gjendjen. “Ne kemi këtu ushqime edhe brenda dyqanit, por e nxjerrim mallin edhe jashtë, më shumë që ta vëzhgojnë qytetarët dhe të blejnë në dyqan. Nuk do ta bëja këtë gjë nëse nuk e bëjnë edhe të tjerët. Unë madje bëj tregti të ndershme dhe kam një dyqan ku shes dhe jam i vetëdijshëm që pjesa përpara ku kam nxjerrë produktet ushqimore për të shitur është e jashtëligjshme. Por më duhet ta bëj këtë, pasi të gjithë këtu, siç e sheh shesin në trotuare, madje s’kanë dyqane fare, ndryshe nga unë. Nëse unë e fsheh mallin tim në dyqan brenda, askush nuk do ta vinte re dhe nuk do ma blinin, kështu që për të mos qenë konkurrenca e pandershme i nxjerr edhe jashtë për t’i shitur. Për mua sa më parë bashkia të kujtohet për ti rregulluar tregjet se unë jam në rregull dhe thjesht i vë ushqimet brenda në dyqan. Jam i detyruar ta nxjerr mallin përtej dyerve të dyqanit për shkak të konkurrencës jo të ndershme që zhvillohet këtu”, thotë tregtari pranë zonës së njohur si “Xhamlliku”.

Tregjet

Pak më larg se ky treg gjendet një tjetër treg dhe ky është pranë “Pazarit të Ri”, i cili është tejmbushur me produkte për shitje dhe nuk ka mbetur thuajse fare hapësirë për të gjithë ata që kanë nevojë për të kaluar ose dhe më keq për ata që banojnë në këtë rrugë, fare pranë qendrës së kryeqytetit. Rruga është e tejmbushur me biçikleta dhe me motorrë, ku dyqane rresht shesin të tilla produkte dhe fare mirë ky treg mund të quhet edhe si “tregu i biçikletave”. Megjithatë, aty nuk mungojnë as produktet ushqimore që shiten në rrugë, sidomos në zonën e njohur si “Rruga e Saraçeve”. Tregu pranë Rrugës Bardhyl po ashtu paraqitet në gjendje mjaft mjerane. Tregu i “Rrugës së Kavajës” është një kaos më vete, pasi e gjithë rruga në trotuar është mbushur me shitës ambulantë, të cilët shesin produkte ushqimore nga më të ndryshmet dhe fruta, si mollë, banane apo hurma, të cilat pluhurosen në këtë rrugë ku kalojnë shumë automjete, si një rrugë kryesore e Tiranës. Situata thuajse në të gjitha tregjet paraqitet tejet tragjike, teksa mendon se sa në rrezik vihet shëndeti i qytetarëve, pas konsumimit të këtyre ushqimeve, jashtë çdo kriteri frigoriferik apo higjieno-sanitar. Premtimi i Bashës në fushatë për ta rregulluar këtë gjendje, ka rezultuar si edhe premtimet e tjera, një gënjeshtër për të manipuluar zgjedhësit.

Shitësi te “Xhamlliku”: Jam i detyruar të shes edhe në rrugë

Një shitës në “zonën e Xhamllikut” shprehet se është i detyruar të shesë mallin e tij edhe në rrugë dhe është i detyruar ta bëjë këtë nën presionin e një konkurrence të pandershme, ku çdokush shet për qejfin e tij dhe askush nuk do t’ia dijë për asgjë, mjafton që malli i tij të shitet. “Këtu nuk ka as edhe një rregull. Vetëm se ushqimet sigurisht i vëmë në arka, ka raste disa shitës i vënë hurmat edhe në disa copa që nxjerrin në rrugë dhe as arka nuk ka. Kjo është një mënyrë për të shmangur edhe taksat. Unë vetë kam dyqan dhe jam në rregull me bashkinë, kurse ushqimet i nxjerr që ti shohë çdokush që kalon këtu, me qëllim që ta reklamoj produktin tim se s’kam si t’ia bëj ndryshe. Është konkurrencë krejtësisht e pandershme dhe s’ke ç’bën, do dalësh edhe vetë jashtë kësaj hapësire se nuk del me fitime”, thotë shitësi pranë “Xhamllikut”. Ai përfundon duke thënë se situata ka kaq kohë në këtë gjendje dhe askush nuk është kujtuar për ta rregulluar atë.

Tregtar në Rrugën Bardhyl: Shesim nga halli, këto kushte janë

Një tregtar që shet hurma në rrugë, të cilave iu ka vënë poshtë një mbulese të madhe, të cilën me shumë mundësi e ka marrë nga shtëpia na thotë se shet për të nxjerrë pak para. Sipas tij, është e vetmja rrugë mbijetese dhe është i detyruar që të shesë në këto lloj kushtesh, që duket se janë një gjë e mirë për të, pasi gjen rastin të bëjë tregti në një mënyrë ku nuk është i detyruar të paguajë taksa në pushtetin lokal, përkatësisht në bashkinë e Tiranës. “Shes se nuk kam rrugë tjetër. Siç e sheh këtu ka tymra, gazra që dalin nga makinat, por që se kam më problem se u bënë kohë që e kryej këtë aktivitet. Shpesh i ruhem edhe policisë se na heq nga rruga për të shitur dhe rikthehem prapë për të shitur ndonjë gjë. Në këta kohë që jetojmë është e vështirë edhe të mbijetosh dhe për ne sidomos është bërë vështirë shumë dhe rrugëzgjidhje e vetme ka mbetur vetëm kjo, që të shesim sa të mundemi. Ai përmbyll fjalën, duke thënë se e di shumë mirë që po shet, jo vetëm jashtë kushteve që lejohen, por edhe jashtë ligjeve, duke iu shmangur taksave, por është e vetmja rrugë e sigurimit të parave nga tregtia.

Dritani tek Pazari i Ri: Gjithmonë kjo situatë ka qenë

Dritani është një tregtar pranë tregut të “Pazarit të Ri” dhe thotë se situata ka kohë që është e njëjtë dhe nuk është fare i habitur me aktivitetin e tij të përditshëm, që është shitja e biçikletave në rrugë. Dritani është një burrë afër të dyzetave dhe shprehet se ky treg ku ai shet është bërë aq tradicional në kryeqytet, sa çdokush që dëshiron të blejë një biçikletë interesohet pikërisht në këtë treg. “Këtu ka kohë që shiten biçikleta dhe thuajse të gjithë në Tiranë e njohin si të tillë. Është bërë e traditës që në këtë rrugë të interesohet për blerjen e një biçiklete dhe të gjithë të interesuarit drejtohen tek ne. Është e vërtetë që kemi zënë thuajse të gjithë trotuaret, madje nga të dyja anët, por që është e vetmja mënyrë e tregtimit dhe deri tani s’ka ardhur asnjë lloj policie, asnjë polic të na thotë se përse shesim në rrugë. Si të thuash është kthyer si e zakonshme dhe nuk i bën më përshtypje askujt që po shesim në rrugë. Kështu e mbyll fjalën e tij Dritani, i cili duket që është jashtëzakonisht i zënë nga ofertat e ndryshme të personave të interesuar për biçikleta dhe i kënaqur më këtë aktivitet, edhe pse është një aktivitet që zhvillohet për çdo ditë në një kaos total.

E moshuara te Rruga e Kavajës: Shesim sa për të mbijetuar

Një grua e moshuar, e cila del çdo mëngjes nga shtëpia për të shitur qumësht thotë se shet në “Rrugën e Kavajës”, duke e parë si një mënyrë për të mbijetuar. Ajo është 59-vjeçe dhe jeton së bashku me bashkëshortin e papunë e thotë se jeton vetëm me asistencë sociale dhe është e detyruar të shesë në këtë rrugë. Sipas saj, në këtë vend nuk ka as treg në fakt, por është më shumë një improvizim i disa personave për të shitur në cep të trotuarit. “Ky këtu nuk është fare treg, por më shumë janë mbledhur njerëz hallexhinj dhe shesin në cepa rrugësh sa të munden. Të gjithë kështu janë, jo vetëm unë dhe të gjithë kanë dalë për hallet e veta. Si thua ti, të vdesim ne apo të dalim të shesim sa mundemi të paktën”, na drejtohet gruaja e moshuar. Ajo thotë se ka qenë në punë para disa vitesh si kuzhiniere në një spital shtetëror, por pasi e nxorën nga puna dhe nuk gjeti punë në profesionin e saj, ndërmori këtë hap, për të shitur sa të mundet edhe pse në mënyrë të jashtëligjshme. Gruaja mbyll, duke thënë se do ta bëjë këtë gjë derisa të mos lejohet më nga bashkia. Sipas saj, në rast se nuk merren masa nga ana e pushtetit lokal, atëherë do të fillojë të shesë.

– See more at: http://www.sot.com.al/aktualitet/tregjet-n%C3%AB-tiran%C3%AB-n%C3%AB-kushte-skandaloze-basha-asnj%C3%AB-investim-prej-2-vitesh#sthash.5aAEseaB.dpuf

Image

Tregjet në Tiranë janë në kushte skandaloze. Shitet e blihet në pikun e ditës, në mes të katër rrugëve, duke zënë trotuare dhe rrugë, por duke rrezikuar rëndë dhe shëndetin e qytetarëve. Një situatë e tillë është së paku në disa tregje të kryeqytetit. Ne bëmë një verifikim të tregjeve kryesore në kryeqytet dhe hasëm tregje ushqimorë jashtë çdo lloj kushti higjenik dhe që në mes të një pluhuri dhe llahtarie të zhurmës, serviren për t’u shitur. Për të parë më nga afër gjendjen ishim në tregun pranë zonës së “Xhamllikut”, në tregun e “Rrugës Bardhyl”, në tregun e “Pazarit të Ri”, si dhe në tregun ambulant dhe të improvizuar në “Rrugën e Kavajës”. Kështu, në tregun e “Xhamllikut”, situata është vërtetë e rëndë. Aty shitet në trotuare, aty ku kalojnë qytetarë për çdo ditë dhe duket se askush nuk është i shqetësuar për këtë situatë. Edhe pse shet në kushte jashtëzakonisht të papërshtatshme dhe aspak të volitshme për një treg, një nga tregtarët shprehet se nuk është faji i tij dhe se bashkia nuk ka marrë masa lidhur me gjendjen. “Ne kemi këtu ushqime edhe brenda dyqanit, por e nxjerrim mallin edhe jashtë, më shumë që ta vëzhgojnë qytetarët dhe të blejnë në dyqan. Nuk do ta bëja këtë gjë nëse nuk e bëjnë edhe të tjerët. Unë madje bëj tregti të ndershme dhe kam një dyqan ku shes dhe jam i vetëdijshëm që pjesa përpara ku kam nxjerrë produktet ushqimore për të shitur është e jashtëligjshme. Por më duhet ta bëj këtë, pasi të gjithë këtu, siç e sheh shesin në trotuare, madje s’kanë dyqane fare, ndryshe nga unë. Nëse unë e fsheh mallin tim në dyqan brenda, askush nuk do ta vinte re dhe nuk do ma blinin, kështu që për të mos qenë konkurrenca e pandershme i nxjerr edhe jashtë për t’i shitur. Për mua sa më parë bashkia të kujtohet për ti rregulluar tregjet se unë jam në rregull dhe thjesht i vë ushqimet brenda në dyqan. Jam i detyruar ta nxjerr mallin përtej dyerve të dyqanit për shkak të konkurrencës jo të ndershme që zhvillohet këtu”, thotë tregtari pranë zonës së njohur si “Xhamlliku”.

Tregjet

Pak më larg se ky treg gjendet një tjetër treg dhe ky është pranë “Pazarit të Ri”, i cili është tejmbushur me produkte për shitje dhe nuk ka mbetur thuajse fare hapësirë për të gjithë ata që kanë nevojë për të kaluar ose dhe më keq për ata që banojnë në këtë rrugë, fare pranë qendrës së kryeqytetit. Rruga është e tejmbushur me biçikleta dhe me motorrë, ku dyqane rresht shesin të tilla produkte dhe fare mirë ky treg mund të quhet edhe si “tregu i biçikletave”. Megjithatë, aty nuk mungojnë as produktet ushqimore që shiten në rrugë, sidomos në zonën e njohur si “Rruga e Saraçeve”. Tregu pranë Rrugës Bardhyl po ashtu paraqitet në gjendje mjaft mjerane. Tregu i “Rrugës së Kavajës” është një kaos më vete, pasi e gjithë rruga në trotuar është mbushur me shitës ambulantë, të cilët shesin produkte ushqimore nga më të ndryshmet dhe fruta, si mollë, banane apo hurma, të cilat pluhurosen në këtë rrugë ku kalojnë shumë automjete, si një rrugë kryesore e Tiranës. Situata thuajse në të gjitha tregjet paraqitet tejet tragjike, teksa mendon se sa në rrezik vihet shëndeti i qytetarëve, pas konsumimit të këtyre ushqimeve, jashtë çdo kriteri frigoriferik apo higjieno-sanitar. Premtimi i Bashës në fushatë për ta rregulluar këtë gjendje, ka rezultuar si edhe premtimet e tjera, një gënjeshtër për të manipuluar zgjedhësit.

Shitësi te “Xhamlliku”: Jam i detyruar të shes edhe në rrugë
Një shitës në “zonën e Xhamllikut” shprehet se është i detyruar të shesë mallin e tij edhe në rrugë dhe është i detyruar ta bëjë këtë nën presionin e një konkurrence të pandershme, ku çdokush shet për qejfin e tij dhe askush nuk do t’ia dijë për asgjë, mjafton që malli i tij të shitet. “Këtu nuk ka as edhe një rregull. Vetëm se ushqimet sigurisht i vëmë në arka, ka raste disa shitës i vënë hurmat edhe në disa copa që nxjerrin në rrugë dhe as arka nuk ka. Kjo është një mënyrë për të shmangur edhe taksat. Unë vetë kam dyqan dhe jam në rregull me bashkinë, kurse ushqimet i nxjerr që ti shohë çdokush që kalon këtu, me qëllim që ta reklamoj produktin tim se s’kam si t’ia bëj ndryshe. Është konkurrencë krejtësisht e pandershme dhe s’ke ç’bën, do dalësh edhe vetë jashtë kësaj hapësire se nuk del me fitime”, thotë shitësi pranë “Xhamllikut”. Ai përfundon duke thënë se situata ka kaq kohë në këtë gjendje dhe askush nuk është kujtuar për ta rregulluar atë.

Tregtar në Rrugën Bardhyl: Shesim nga halli, këto kushte janë
Një tregtar që shet hurma në rrugë, të cilave iu ka vënë poshtë një mbulese të madhe, të cilën me shumë mundësi e ka marrë nga shtëpia na thotë se shet për të nxjerrë pak para. Sipas tij, është e vetmja rrugë mbijetese dhe është i detyruar që të shesë në këto lloj kushtesh, që duket se janë një gjë e mirë për të, pasi gjen rastin të bëjë tregti në një mënyrë ku nuk është i detyruar të paguajë taksa në pushtetin lokal, përkatësisht në bashkinë e Tiranës. “Shes se nuk kam rrugë tjetër. Siç e sheh këtu ka tymra, gazra që dalin nga makinat, por që se kam më problem se u bënë kohë që e kryej këtë aktivitet. Shpesh i ruhem edhe policisë se na heq nga rruga për të shitur dhe rikthehem prapë për të shitur ndonjë gjë. Në këta kohë që jetojmë është e vështirë edhe të mbijetosh dhe për ne sidomos është bërë vështirë shumë dhe rrugëzgjidhje e vetme ka mbetur vetëm kjo, që të shesim sa të mundemi. Ai përmbyll fjalën, duke thënë se e di shumë mirë që po shet, jo vetëm jashtë kushteve që lejohen, por edhe jashtë ligjeve, duke iu shmangur taksave, por është e vetmja rrugë e sigurimit të parave nga tregtia.

Dritani tek Pazari i Ri: Gjithmonë kjo situatë ka qenë
Dritani është një tregtar pranë tregut të “Pazarit të Ri” dhe thotë se situata ka kohë që është e njëjtë dhe nuk është fare i habitur me aktivitetin e tij të përditshëm, që është shitja e biçikletave në rrugë. Dritani është një burrë afër të dyzetave dhe shprehet se ky treg ku ai shet është bërë aq tradicional në kryeqytet, sa çdokush që dëshiron të blejë një biçikletë interesohet pikërisht në këtë treg. “Këtu ka kohë që shiten biçikleta dhe thuajse të gjithë në Tiranë e njohin si të tillë. Është bërë e traditës që në këtë rrugë të interesohet për blerjen e një biçiklete dhe të gjithë të interesuarit drejtohen tek ne. Është e vërtetë që kemi zënë thuajse të gjithë trotuaret, madje nga të dyja anët, por që është e vetmja mënyrë e tregtimit dhe deri tani s’ka ardhur asnjë lloj policie, asnjë polic të na thotë se përse shesim në rrugë. Si të thuash është kthyer si e zakonshme dhe nuk i bën më përshtypje askujt që po shesim në rrugë. Kështu e mbyll fjalën e tij Dritani, i cili duket që është jashtëzakonisht i zënë nga ofertat e ndryshme të personave të interesuar për biçikleta dhe i kënaqur më këtë aktivitet, edhe pse është një aktivitet që zhvillohet për çdo ditë në një kaos total.

E moshuara te Rruga e Kavajës: Shesim sa për të mbijetuar
Një grua e moshuar, e cila del çdo mëngjes nga shtëpia për të shitur qumësht thotë se shet në “Rrugën e Kavajës”, duke e parë si një mënyrë për të mbijetuar. Ajo është 59-vjeçe dhe jeton së bashku me bashkëshortin e papunë e thotë se jeton vetëm me asistencë sociale dhe është e detyruar të shesë në këtë rrugë. Sipas saj, në këtë vend nuk ka as treg në fakt, por është më shumë një improvizim i disa personave për të shitur në cep të trotuarit. “Ky këtu nuk është fare treg, por më shumë janë mbledhur njerëz hallexhinj dhe shesin në cepa rrugësh sa të munden. Të gjithë kështu janë, jo vetëm unë dhe të gjithë kanë dalë për hallet e veta. Si thua ti, të vdesim ne apo të dalim të shesim sa mundemi të paktën”, na drejtohet gruaja e moshuar. Ajo thotë se ka qenë në punë para disa vitesh si kuzhiniere në një spital shtetëror, por pasi e nxorën nga puna dhe nuk gjeti punë në profesionin e saj, ndërmori këtë hap, për të shitur sa të mundet edhe pse në mënyrë të jashtëligjshme. Gruaja mbyll, duke thënë se do ta bëjë këtë gjë derisa të mos lejohet më nga bashkia. Sipas saj, në rast se nuk merren masa nga ana e pushtetit lokal, atëherë do të fillojë të shesë.

– See more at: http://www.sot.com.al/aktualitet/tregjet-n%C3%AB-tiran%C3%AB-n%C3%AB-kushte-skandaloze-basha-asnj%C3%AB-investim-prej-2-vitesh#sthash.5aAEseaB.dpuf

This entry was posted in Sociale.