Adam Yamey: Ja si e mbaj mend Shqipërinë e viteve 80-të


Dionis Xhafa

Përshtypja më e mirë që kam marrë në vizitën e vitit 1984 në Shqipëri ka qenë jeta e qetë dhe e thjeshtë që zhvillonin shqiptarët. Kurse përshtypja më negative ishte se nuk mund të komunikonim dot me shqiptarët e asaj kohe. Kurse më 2016 gjëja më e mirë ka qenë takimi dhe komunikimi me njerëzit. Gjëja më e keqe që kam parë tani që e vizitova Shqipërinë ishin ndërtimet e shumta kudo në Shqipëri.

Ai quhet Adam Yamey dhe është një anglez “i fiksuar” pas Shqipërisë. Yamey në rrjete sociale mban identitetin e plotë si “Adam Robert” por se në fakt ky është thjesht pseudonimi i tij. Ky anglez e ka vizituar Shqipërinë në kohën kur vendi ynë nga rrallëkush mund të vizitohej. Yamey e ka shkelur tokën shqiptare në vitet 80-të. Ai tregon se çfarë ka parë kur zbriti në Shqipëri në fillim të viteve 80-të. Yamey madje ka shkruar një libër me kujtime nga vizita e tij në Shqipëri të titulluar “Shqipëria në mendjen time”. Në këtë libër ai jep detaje nga koha e komunizmit në Shqipëri dhe mënyrën sesi jetonin dhe visheshin shqiptarët në atë kohë. Yamey nuk ka dashur të shkëputet nga “fiksimi” i tij për Shqipërinë dhe se e ka vizituar vendin tonë edhe verën e këtij viti. Anglezi në fjalë nga profesioni është dentist, mirëpo udhëtimet dhe shënimet mbi udhëtimet janë pasioni i tij. Përpos Shqipërisë, Yamey ka vizituar edhe vende të tjera në Ballkan dhe në kontinente të tjera të botës. Ne e kemi intervistuar Adam Yameyn lidhur me ndjesitë që ka marrë gjatë vizitës në Tiranë gjatë vitit 1984 dhe ndjesitë që ka marrë verën e këtij viti. Ai na ka treguar për ndryshimet e mëdha të ndodhura në Shqipëri gjatë kësaj periudhe kohore, për përshtypjet më pozitive që ka marrë dhe ata më negative.

  1. Si e mbani mend Shqipërinë e vitit 1984?

Shqipëria e viteve 80-të ishte e bukur, e paqtë dhe misterioze. Unë mbaj mend më së tepërmi vendin dhe jo aq njerëzit. Kjo sepse ne ishim një delegacion i huaj dhe se nuk duhet të kishim kontakte aspak me shqiptarët. Kjo nuk na lejohej nga ana e personave që na shoqëronin.

  1. Si e vizituat Shqipërinë pikërisht në vitet 80-të, kohë kur vendi ynë ishte i izoluar nga bota?

E kam viztuar Shqipërinë pasi udhëtova me një kompani angleze e cila kishte raporte të mira me Shqipërinë dhe si duket edhe me qeverinë e asaj kohe në Tiranë.

  1. Si i mbani mend shqiptarët gjatë vizitës suaj në vitin 1984?

Unë i shikoja shqiptarët por nuk komunikoja me to sepse nuk na lejohej. Shqiptarët e kësaj kohe silleshin mjaft mirë, ishin të sjellshëm dhe ishin të veshur thjesht ose me rroba pune.

  1. Po vajzat shqiptare si ishin veshur në këtë periudhë?

Pak a shumë e shpjegova në pyetjen më herët. Edhe vajzat e reja ishin të veshura me rroba serioze dhe silleshin mjaft mirë. Ata ishin të veshura në mënyrë serioze por edhe të thjeshtë.

  1. Cilat ishin gjërat më interesante që mundët të shihnit në Shqipërinë e atyre viteve?

Di që gjatë asaj kohe kishte shumë gjëra interesante, por ajo që më la më shumë përshtypje ishin sloganët politike që ishin të përhapura në shumë vende. Gjithashtu interesant ishin edhe bunkerët të cilët ishin të shumtë në numër dhe sikur kishin mbirë si kërpudha në mbarë vendin.

  1. Ju e keni vizituar Shqipërinë edhe tani më 2016. Cilët janë ndryshimet me Shqipërinë e viteve 1980?

Ku duhet të filloj të përgjigjem lidhur me këtë pyetje? Ka ndryshime vërtetë të mëdha dhe është bërë shumë punë. Gjithsesi trafiku në Tiranë është i dendur, në mos “i çmendur”. Tashmë ka liri dhe mund të shkohet në çdo vend që duam e nuk të pengon askush. Në dimensionin e lirisë ka përparime të mëdha.

 

  1. Cila ishte përshtypja më e mirë dhe më e keqe në Shqipërinë e vitit 1986? Cila ishte përshtypja më e mirë dhe më e keqe e vitit 2016?

Përshtypja më e mirë që kam marrë në vizitën e vitit 1984 në Shqipëri ka qenë jeta e qetë dhe e thjeshtë që zhvillonin shqiptarët. Kurse përshtypja më negative ishte se nuk mund të komunikonim dot me shqiptarët e asaj kohe. Kurse më 2016 gjëja më e mirë ka qenë takimi dhe komunikimi me njerëzit. Gjëja më e keqe që kam parë tani që e vizitova Shqipërinë ishin ndërtimet e shumta kudo në Shqipëri.

  1. Cila ishte ndjesia më pozitive që keni marrë gjatë vizitës suaj në Shqipëri gjatë verës së këtij viti?

Mund të them pa hezitim se gjëja më pozitive gjatë vizitës së fundit në Shqipëri ka qenë komunikimi me njerëzit dhe mirësjellja e tyre.

 

dionis_xhafa2

 

